Intim Laser

Intimlaser FemiLift, är till för kvinnor som har underlivs problem såsom inkontinens,torrhet och slapphet efter exempelvis förlossning.

Behandlingstiden är bara 3 minuter (då ingen anestesi krävs är det en mycket kort behandlingstid)

Dvs Tillbaka till vardagen Omgående, det går bra att utföra fysisk aktivitet direkt efter behandling,

Antal behandlingar som krävs ärca 3-5st(detta kan givetvis variera) med ca 4-6 veckors mellanrum.

Efter behandling skall man undvika sex, bad, tamponger eller liknande under första 5-7 dagarna. Ingen smärta eller liknande efter behandling men lite extra flytningar kan förekomma. Här kan du läsa mer om denna maskin.

Vi samarbetar med Leg. Barnmorska som utför denna behandling.

• 75% av patienterna är nöjda eller mycket nöjda
  • Omedelbara resultat
  • Snabb och effektiv behandling
  • Ingen smärta – Ingen down time
  • En studie visade att 95% av försökspersonerna rapporterade förbättring efter 120 dagar och 68% sade sig vara helt fria från symptom.
  • En annan studie med 21 patienter utförd av Dr Gaviria berättade 95.2% av kvinnorna att det fick bättre känsla vid samlag, 57.1% att de fick bättre orgasm och 14.3% att de fick flera orgasmer efter behandlingen.

State of the art teknologi för att återställa styrka och elasticitet.
Precis som vår hud på kroppen, består vaginal vävnadav kollagen som ger den styrka och flexibilitet. Maskinen använder banbrytande Co2 laserteknik för att försiktigt värma vaginal vävnad för att få en åtstramande effekt och stimulera bildandet av nytt kollagen.

Denna behandling förbättrar funktionaliteten i hela det vaginala området, normaliserar blodcirkulationen, ökar fuktigheten, ökar immunförsvar och återställa styrkan och elasticiteten i dem vaginala väggarna.

Vaginal åtstramning.
Med tiden, särskilt efter en förlossning, kan vaginal vävnad bli uttänjd och skapar en känsla av slapphet och minskad känslighet i underlivet . Detta kan leda till minskad tillfredsställelse under samlag, vilket skapar en viktig livskvalitet fråga.
FemiLift behandling ökar kollagen i de vaginala väggarna, ökar känsligheten i vaginala receptorer och ökar vaginal täthet och förbättrar därmed sexuell tillfredsställelse.

Ansträngningsinkontinens (SUI).
SUI är en term som beskriver ofrivilligt urinläckage under aktiviteter som ökar trycket i buken såsom hosta, nysning, skratt eller motion. Detta orsakas ofta av en förlust av styrka i urinröret på grund av en försvagad bäckenstödstruktur. Man behandlar hela området, vilket ökar tjockleken på de vaginala väggarna och stärka bäckenstödstrukturen som stödjer urinröret. Behandlingen minskar symptomen av SUI.

Post Klimateriet.
Förskjutningen av hormoner som sker med klimakteriet kan orsaka slemhinnan i slidan för att bli tunnare, torrareoch mindre elastisk. Denna metod föryngrar vaginala slemhinnan, en ökning av tjockleken hos de vaginala väggarna som återställer till normal fuktighet. Behandlingen minskar obehagliga symptomet som klåda, sveda och ökar friktionen och bidrar till att förbättra den sexuella funktionen.

Efter förlossning.
Förlossning, en betydelsefull händelse i livet, men det innebär många fysiologiska förändringar i en kvinnas kropp. Efter födseln, kan det vaginala området kännas sträckt och torrt och bäckenbotten försvagad.
Maskinen rehabiliterar hela vaginala området genom att stärka den vaginala vävnaden och återställa dess styrka
och flexibilitet.

Vaginal torrhet och återkommande infektioner.
FemiLift hjälper kvinnor som lider av allt från torrhet och återkommande vaginala infektioner genom att föryngra de vaginala väggarna och normalisera fuktigheten. Behandlingen ökar det vaginala immunsystemet och blodcirkulationen i området samt genererar ny frisk vävnad med högre immun motståndskraft mot infektioner och tillåter slidan att naturligt upprätthålla normala pH-nivåer.

Läs gärna mer på Alma Laser speciellasida Läs mer här

unsplash